Jägermeister – oförglömlig festivalupplevelse med strategisk eventmarknadsföring
Festivalaktivering – marknadsföring & event
Industri: Dryck
Engagera festivalbesökare med kreativ design och innehållsproduktion för Jägermeister
Jägermeister sökte en byrå för att genomföra en spektakulär aktivering på festivalerna Way out West, Sweden Rock och Summerburst. Vårt team på Louder skapade en oförglömlig upplevelse som fångade besökarnas intresse och stärkte varumärkets identitet.
Vi byggde svarta container-barer med sittplatser på lastpallar, vilket skapade en unik och inbjudande atmosfär. För att ytterligare anpassa upplevelsen för målgruppen valdes musik som speglade festivalernas energiska stämning. För att sprida budskapet att ”Jäger ska serveras Ice Cold” designade vi också en innovativ Jäger-biograf – en liten svart box där besökarna kunde sätta sig på en bänk gjord av is.
I biografen visades en film som inleddes med vackra sommarbilder men som gradvis blev mer obehaglig och avslutades med ett chockerande ”skrämsel-hoppa-högt-klipp”. De som lyckades hålla sig coola och stanna kvar på isbänken under hela filmvisningen belönades med exklusiva give-aways från Jägermeister.
Denna festivalaktivering blev ett populärt inslag på eventen, vilket inte bara ökade varumärkets synlighet utan också skapade en stark koppling till festivalbesökarna. Genom att kombinera underhållning med effektiv marknadsföring lyckades vi förmedla Jägermeisters kärnvärden på ett minnesvärt sätt.

