Industri: Social media for climate solutions
Om uppdraget
Under de senaste tre åren har vi framgångsrikt påverkat beslutsfattare globalt för att öka medvetenheten om klimatkrisen. Vårt projekt syftar till att skapa förändring.
År 2019 fokuserade vi på att väcka uppmärksamhet och skapa insikter, medan 2020 års We Don’t Have Time-miljökonferens var helt inriktad på unika lösningar för miljöproblem från hela världen.
Under fem dagar deltog 120 experter från 15 länder och 500 000 personer per dag följde det digitala eventet från 135 länder. Resultatet blev över 100 globala nyhetsinslag kort därefter.
Att skapa ett digitalt event av denna magnitud kräver noggrann planering, ofta mer än för fysiska event, eftersom vi måste synkronisera deltagare från hela världen. Vi använde avancerad teknik för att bygga programformatet med intro, namnskyltar, nyhetssvep, konferencier och talare både på plats och via Zoom, vilket ledde till paneldiskussioner och individuella samtal.
Showen sändes från två live-miljöer, en i Stockholm och en i Washington, och allt var synkroniserat via ett 1000-minuters körschema från en studio i Stockholm. Under pågående liveshow interagerade vi med tittarna genom en app där de kunde ställa frågor till talarna, vilka sades live från studion.