Vinkanalens förnyade grafiska profil och webbdesign - för vinentusiaster

Design, webb & systemutveckling

Industri: Vinhandel och distribution

Förbättrad grafisk profil för Vinkanalen

Vinkanalen, ett företag som erbjuder prisvärda viner, kom till oss på LOUDER för att förbättra sin grafiska profil. Med en begränsad men fungerande grund ville de modernisera sitt visuella uttryck och skapa en starkare koppling till sina trogna och kvalitativa kunder. Genom att utveckla en ny visuell profil, baserad på deras befintliga logotyp, införde vi en symbol som bibehöll kundkännedomen samtidigt som vi gav en uppdaterad och modern känsla.

En balanserad design för ökad köpkraft

Vår ambition var att hitta rätt balans i det grafiska uttrycket för att maximera köpkraften hos en redan kvalitativ kundbas. Vi förstod att det inte bara handlar om kvantitet, utan att de rätta kunderna hittar till Vinkanalens erbjudanden. Genom att optimera UX (användarupplevelse) och UI (användargränssnitt) skapade vi designförslag som var skräddarsydda för att tilltala deras målgrupp och stärka Vinkanalens personlighet.

Genom ett tätt samarbete med kunden utformade vi designelement som var både estetiskt tilltalande och funktionella. Vi integrerade systemutveckling för att säkerställa att användarna får en smidig och effektiv upplevelse när de navigerar webbplatsen.

Mobilvy av Vinkanalen en vinapp med vinrekommendationer, menyer och vintips online.
Vinkanalen vinshop – webbsidor med kampanjer för cava, Zinfandel och champagne visade på laptop.

Resultat och framtidsperspektiv

Den nya webbdesignen och den uppdaterade grafiska profilen har skapat en plattform som inte bara attraherar nya kvalitativa kunder utan också stärker relationen med befintliga vinentusiaster. Besökare återkommer om och om igen till Vinkanalens samlingsplats för prisvärda, goda och prisbelönade viner.

Vill du se hur LOUDER kan hjälpa till att förnya ditt varumärke och utöka din kundbas? Kontakta oss för att diskutera dina idéer!